Przeznaczenie
Palownica WSC-81 jest kompaktową i mobilną jednostką o masie przejazdowej do 35 ton wykonaną w technice najprostszych i najskuteczniejszych rozwiązań z wysokomomentową hydrauliką wiertniczej głowicy obrotowej dla uzyskania dużej wydajności prowadzonych prac.
Zdjęcia przedstawiają maszynę w czasie wykonywania prac palowniczych w trudnym terenie – niedostępnym dla większych maszyn obecnych na rynku. Wiercenie i formowanie pali betonowych w technologii CFA jest realizowane na budowie umocnień przyczółków mostowych trasy kolejowej Tczew – Gdynia.
CFA – metoda wiercenia i formowania pali betonowych w gruncie
Metoda ta polega na wwierceniu w grunt świdra ślimakowego na głębokość odpowiadającą długości pala w jednym cyklu bez wyjmowania narzędzia. Ilość wynoszonego urobku w stosunku do objętości otworu jest niewielka. Pozostała część urobku wypełnia przestrzeń między zwojami świdra oraz zostaje rozepchnięta w otaczający grunt. Po osiągnięciu zamierzonej głębokości świder wyrywa się do góry i jednocześnie rozpoczyna się pompowanie betonu przez rurę rdzeniową świdra.
Istotna jest kontrola nadciśnienia betonu na wyświetlaczu w kabinie operatora palownicy i dostosowanie prędkości wyciągania świdra, w celu uformowania pala betonowego o ciągłej strukturze i pełnej penetracji betonu w nieciągłości gruntowe na pobocznicy otworu. Po wyjęciu świdra w świeżą mieszankę betonową wprowadza się zbrojenie o długości równej lub mniejszej od głębokości otworu. Wprowadzanie zbrojenia na pełną głębokość otworu ułatwia wibrator dociążający wciskane zbrojenie.
Nominalne parametry palownicy WSC-81
wiercenie ślimakowe | max ø800 |
formowanie pali betonowych | max 17m |
technologie pracy | CFA, DSM, wiercenie na sucho np. otworów odgazowujących wysypiska śmieci |