Kafar kolejowy PD-2500

Kafar kolejowy PD-2500 produkcji firmy Bipromasz

Przeznaczenie

Palownica dwudrogowa PD-2500 służy do wbijania w grunt pali prefabrykowanych o przekroju prostokątnym za pomocą młota hydraulicznego. Maksymalna długość wbijanych pali wynosi 5 m oraz masa 2500 kg.

Po zamontowaniu na palownicy osprzętu wiertniczego można wykonywać otwory wiercone o średnicy max. 600 mm i głębokości 5 m z zastosowaniem technologii CFA formowania pali.

Palownica zbudowana jest na maszynie bazowej – koparce gąsienicowej zmodyfikowanej i przystosowaniu do nowych funkcji.

Podwozie koparki wyposażono w dwa kolejowe zestawy kołowe umożliwiające dojazd palownicy po torach kolejowych w miejsce wykonywania robót (przejazd na krótkich odcinkach dojazdowych).

Palownica PD-2500 nie jest urządzeniem kolejowym objętym przepisami Urzędu Transportu Kolejowego.

Całość palownicy w pozycji transportowej mieści się w obrysie skrajni „B” wg. PN-70/K-02056.

Dane techniczne

ParametrWartość
Podwoziegąsienicowe
- moc silnika124kW
- szerokość zewnętrzna rozstawu gąsienic2999 mm
Młot hydrauliczny
- masa elementu udarowego2500 kg
- max. energia udaru20 kNm
- masa całkowita z podbabnikiem obrotowym6300 kg
- kąt obrotu podbabnika360°
Nadwozie
- obrót nadwozia200 daN
- maksymalny zarys promienia tylnej części przeciwwagi nadwoziaR=1950 mm
Pochylanie prowadnicy±5°
Wysokość podnoszenia młota 6000 mm
Max. odległość wbijanego pala od osi toru4000 mm
Wciągarka pomocnicza
- max. siła w linie38 kN
Głowica obrotowa CFA
- moment obrotowy 3600 daNm
- średnica przelotu∅125 mm
Podwozie zestawu kolejowego
- rozstaw toru1435 mm
- średnica toczna koła∅460 mm
- rzeczywiste obciążenie osi120 kN
- max. prędkość jazdydo 20 km/h
Agregat hydrauliczny do awaryjnego składania palownicy w położenie transportowe
- moc18 kW
Wysokość transportowa3,5 m
Masa całkowita palownicy z młotem46 ton
Masa całkowita palownicy z osprzętem CFA42 ton

Palownica dwudrogowa PD-2500 – testy poligonowe – kwiecień 2018r.

Palownica dwudrogowa PD-2500 – przykład zastosowania