Kafar samojezdny KB-2/KB-2G

Kafar samojezdny KB-2 przeznaczony jest do wbijania w grunt różnych stalowych profili, a w szczególności słupków do przydrożnych barier ochronnych. Słupki o maksymalnej długości do 4,1 metra wbijane są za pomocą młotka hydraulicznego dociskanego do słupka za pomocą siłownika hydraulicznego.

Maszt kafara, po którym przesuwa się młotek hydrauliczny posiada możliwość pochylania na boki (lewo-prawo) w zakresie 0¸10° oraz wysuwu do przodu na maksymalną odległość 1200 mm.

Przedmiotowy kafar może być zabudowany na podwoziu trójkołowym ew. na gąsienicach, co umożliwia swobodne przemieszczanie się maszyny po terenie budowy. Sterowanie kafara odbywa się ze stanowiska operatora. Kafar może być wyposażony w głowicę wiercącą, umożliwiającą wiercenie ślimakiem lub wiertłem rdzeniowym.

Dane techniczne KB2 / KB2G

ParametrWartość
Energia uderzenia320J
Ilość uderzeń700 ÷ 900 /min
Ciśnienie pracy młota12 MPa
Wydajność pompy hydraulicznej38 dm3/min
Skok młota hydraulicznego2000 (3720) mm
Max. długość wbijanego elementu2300 (4100) mm
Głowica obrotowa (opcja dodatkowa):
- Max. moment obrotowy
- Max. prędkość obrotowa

1400 Nm
85 obr/min
Prędkość jazdy30 m/min
Moc silnika spalinowego18 ÷ 20 kW
Siła docisku młota200 daN
Max. siła wyrywania profili25 kN
Masa kafara KB-2/KB-2G1100 ÷ 1850 kg

Kafar samojezdny KB-2G na podwoziu gąsienicowym – położenie robocze

Kafar samojezdny KB-2G w położeniu roboczym

Kafar samojezdny KB-2G na podwoziu gąsienicowym – położenie transportowe

Kafar samojezdny KB-2G w położeniu transportowym

Kafar samojezdny KB-2 na podwoziu kołowym – położenie robocze

Kafar samojezdny KB-2 w położeniu roboczym

Kafar samojezdny KB-2 na podwoziu kołowym – położenie transportowe

Kafar samojezdny KB-2 w położeniu transportowym